Børnehuset Gravhunden logo

GENEREL INFORMATION

Velkommen til Børnehuset Gravhunden!
Hvis du/I er interesseret i at besøge os inden jeres barn skal skrives op, er I velkomne. Vi har rundvisninger i vuggestuen og minibørnehaven løbende - Skriv til os og lav en aftale med os, så vi har afsat personale til at snakke med jer. Ring også på forhånd hvis I vil se udflytterbørnehavens tilholdssted i Værløse og aftal nærmere tid for et besøg. Adressen er Nørrevænget 14-16.

Denne hjemmeside er skabt i et forsøg på at samle informationer om Børnehuset Gravhunden, således at både nye som ”gamle” familier kan finde svar på stort og småt om institutionen.

Vores åbningstider er: Mandag - torsdag 7-17 Fredag 7-16

Gravhunden er en kombineret 0-6 års institution i Frederiksberg Kommune.
Vi er ca. 36 vuggestuebørn og cirka 24 til 36 ”minibørnehavebørn” i institutionen på Frederiksberg, samt 40 børnehavebørn i vores udflytterbørnehave Himmel & Hav.

I Gravhunden er vi gennemsnitlig 106 børn over hele året, alt efter hvor mange børn der er i minibørnehaven.
Vi er fordelt på følgende måde:
3 vuggestuegrupper med 12 børn i hver
2 minibørnehavegrupper med 13 - 18 børn i hver
2 børnehavegrupper i udflytterbørnehave med 20 børn i hver

I vuggestuen er børnene fordelt i tre grupper med 12 børn i hver.
Vuggestuegrupperne kaldes Muslingen, Søstjernen og Klovnefisken.

Minibørnehaven består af to grupper; Himmelhunden og Havkatten, og er for de største vuggestuebørn og de mindste børnehavebørn. Antallet af børn i minibørnehaven kan variere, alt efter hvor mange børn der er over og under tre år.

I vores udflytter Himmel & Hav er børnehavebørnene fordelt i to grupper; Himmelstuen og Havstuen.

At starte i en daginstitution er en stor begivenhed for både barn og familie. For nogle børn vil Gravhunden være det første møde med institutionsverdenen, for andre vil det være et skift fra en anden institution eller dagpleje.
Uanset hvad, er det en stor ting at skulle lære et nyt sted at kende og ikke mindst at give sit barn fra sig til mennesker man stort set ikke kender. - nye mennesker, nye rammer, ny pædagogik og måske en helt ny hverdag. Vi skal sammen med jer forældre samarbejde om den bedste start på barnets nye hverdag.